AD ALTA
JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH
26.
Inklúzia.
[cit. 2019-06-26]. Accessible at:
https://slovnik.juls.savba.sk/?w=inkl%C3%BAzia&s=exact&c=
n726&d=kssj4&d=psp&d=sssj&d=scs&d=sss&d=peciar&d=hss
jV&d=bernolak&d=obce&d=priezviska&d=un#
27.
Jedličková, P.: Edukácia zdravotne znevýhodnených
dospelých a seniorov v rezidenciálnych zariadeniach. Nitra:
UKF, 2014a. 164 p. ISBN 978-80-558-0611-2.
28.
Jedličková, P.: Proseniorská výchova v rodinách
a inštitucionalizácia seniorov. Nitra: UKF, 2014b. 76 p. ISBN
978-80-558-0667-9.
29. Jesenský, J.: Andragogika a gerontagogika handicapovaných.
Praha: Karolinum, 2000. 354 p. ISBN 80-7184-823-9.
30. Jur
čová, D.: Krátky slovník základných demografických
pojmov. Bratislava: Inštitút informatiky a štatistiky, 2002. 38 p.
bez ISBN. [cit. 2018-07-28]. Accessible at:
http://www.infostat.sk/vdc/pdf/slovnik2.pdf
31. Kaminská, D.:
Duchovní rozměr v péči o seniory.
Nepublikovaná prednáška. Praha: Centrum Seňorina, 2017.
32. Kalvach, Z. et al.: Úvod do gerontologie a geriatrie. 1. díl.
Gerontologie obecná a aplikovaná. Praha: Karolinum, 1997. 194
p. ISBN 80-7184-366-0.
33. Kalvach, Z. et al.: Vybrané kapitoly z geriatrie a medicíny
chronických stavů. II. díl. Praha: Karolinum, 1995. 214 p. ISBN
80-7184-001-7.
34. Klevetová, D., Dlabalová, I.:
Motivační prvky při práci se
seniory. Praha: Grada, 2008. 202 p. ISBN 978-80-247-2169-9.
35. Kolland, F., Ahmadi, P.: Bildung und aktives Altern.
Bewegung im Ruhestand. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag,
2010. ISBN 978-3-7639-4288-6. [cit. 2018-07-31]. Accessible
at:
https://books.google.sk/books?hl=sk&lr=lang_en%7Clan
g_de%7Clang_pl%7Clang_es&id=13lHy9t4akMC&oi=fnd&pg
=PA9&dq=aktives+altern&ots=AJgAt-AJxK&sig=QVhU6KX-
DUW9UVeRtxIAJmxxi_A&redir_esc=y#v=onepage&q=aktives
%20altern&f=false
36. Kov
áč, D.: Umne starnúť. Fragmenty. Bratislava: VEDA,
2013. 176 p. ISBN 978-80-224-1280-3.
37.
Krystoň, M. et al.: Záujmové vzdelávanie dospelých.
Teoretické východiská. Banská Bystrica: UMB, 2011. 238 p.
ISBN 978-80-557-0211-7.
38.
Křivohlavý, J.: Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie.
Možnosti, které čekají. Praha: Grada, 2011. 141 p. ISBN 978-80-
247-3604-4.
39.
Kusá, Z. et al.: Hodnotenie činnosti partnerstiev sociálnej
inklúzie. Bratislava: Sociologický ústav SAV, 2008. 91 p. ISBN
978-80-85544-54-1. [cit. 2018-07-31]. Accessible at:
http://www.sociologia.sav.sk/cms/uploaded/1184_attach_hodnot
enie_cinnosti_partnerstiev_socialnej_inkluzie.pdf
40.
Kusá, Z. et al.: Tieňová správa o chudobe a sociálnom
vylúčení v Slovenskej republike. Bratislava: Slovenská sieť proti
chudobe, Fridrich Ebert Stiftung, Sociologický ústav SAV,
2012. 85 p. ISBN 978-80-971225-5-3. [cit. 2018-07-31].
Accessible at:
http://www.sociologia.sav.sk/cms/uploaded/1650_attach_Tienov
a_sprava_o_chudobe_a_socialnom_vyluceni_2012_komplet.pdf
41. Lechta, V. (ed.).: Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie
a jeho dimenzie. Bratislava: IRIS, 2012. 372 p. ISBN 978-80-
89256-89-1.
42.
Livečka, E.: Úvod do gerontopedagogiky. Praha: ÚŠI při
MŠ, 1979. 235 p.
43. Masarik, P. et al.: Všeobecná a porovnávacia pedagogika.
Vybrané kapitoly. Nitra: VŠPg, 1994. 152 p. ISBN 80-88-738-
16-4.
44. Masariková, A., Masarik, P.: Vybrané kapitoly z pedagogiky
voľného času. Nitra: UKF, 2002. 208 p. ISBN 80-968735-0-4.
45.
Matulčík, J.: Teórie výchovy a vzdelávania dospelých v
zahraničí. Bratislava: Gerlach Print, 2004. 139 p. ISBN 80-
89142-02-8.
46. Menschenrechte im Alter: Problematik. [cit. 2018-07-31].
Accessible at: https://www.humanrights.ch/de/menschenrechte-
themen/alter/problematik/
47. Národná klasifikácia vzdelania. [cit. 2018-07-31]. Accessible
at: https://www.minedu.sk/data/files/3772.pdf
48.
Národný akčný plán sociálnej inklúzie 2004 – 2006. [cit.
2018-07-31]. Accessible at:
http://www.cpk.sk/web/dokumenty/napsi.pdf
49. Národný program aktívneho starnutia na roky 2014 – 2020.
[cit. 2018-07-31]. Accessible at:
https://www.employment.gov.sk/files/slovensky/ministerstvo/ra
da-vlady-sr-prava-seniorov/npas-2014-2020.pdf
50.
Novotný, P. et al.: Age management: Jak rozumět stárnutí
a
jak na něj reagovat. Možnosti uplatnění age managementu
v
České republice. Průvodce pro jednotlivce, organizace
a
společnost. Praha: AIVD, 2014. 144 p. ISBN 978-80-904531-
7-3. [cit. 2018-07-31]. Accessible at: http://www.aivd.cz/soubor-
doc736/
51.
Ondrušová, J.: Stáří a smysl života. Praha: Karolinum, 2011.
168 p. ISBN 978-80-246-1997-2.
52. Pacovský, V.: O stárnutí a
stáří. Praha: AVICENUM, 1990.
136 p. ISBN 80-201-0076-8.
53. Perhács, J.: Geragogika. Nepublikované prednášky. Nitra: PF
UKF, 2004.
54. Perhács, J.:
Personalizačné a socializačné aspekty rozvoja
osobnosti dospelých.
2. upravené vydanie. Praha: Rozlet a Česká
andragogická společnost, 2011. 157 p. ISBN 978-80-904824-4-9.
55. Perhács, J., Paška, P.:
Dospelý človek v procese výchovy.
Bratislava: Stimul, 1995. 157 p. ISBN 80-85697-21-1.
56. Petrová, G.: Príprava dospelých na starobu prostredníctvom
vzdelávania. In Határ, C. (ed.). Vplyv edukácie na kvalitu života
seniorov. Nitra: UKF, 2013, p. 117–123. ISBN 978-80-558-
0249-7.
57.
Petrová Kafková, M.: Dobrovolnictví seniorů jako součást
aktivního stárnutí. In Sociológia, vol. 44, no. 2(2012), p. 212 –
232. ISSN 1336-8613. [cit. 2018-07-31]. Accessible at:
http://www.sav.sk/journals/uploads/05241016Petrova-
Kafkova2%20-%20upravena%20studia.pdf
58.
Petrová Kafková, M., Sedláková, T.: Čtvrtý věk jako
specifické pole pro vyjádření aktérství. In Sociologický
časopis/Czech Sociological Review, vol. 53, no. 5(2017), p. 719
– 735. ISSN 2336-128X (Online). [cit. 2018-07-31]. Accessible
at: http://sreview.soc.cas.cz/uploads/abd86eb08ceb1042bdaae8f
249c88caca0ba1cc0_17-5-04Petrova16.pdf
59.
Porubská, G., Ďurdiak, Ľ.: Manažment vzdelávania
dospelých. Nitra: SlovDidac, 2005. 212 p. ISBN 80-969303-0-3.
60. Prusáková, V.: Základy andragogiky I. Bratislava: Gerlach
Print, 2005. 120 p. ISBN 80-89142-05-2.
61.
Račková, A., Ochaba, R. (eds.).: Aktívne starnutie.
Bratislava: Úrad verejného zdravotníctva SR, 2012. 16 p. bez
ISBN. [cit. 2018-07-31]. Accessible at:
http://www.uvzsr.sk/docs/info/podpora/letaky/Aktivne_starnutie
_brozura.pdf
62. Rašticová, M.,
Bédiová, M. et al.: Práce, nebo důchod?
Senioři, trh práce a aktivní stárnutí. Brno: B & P Publishing,
2018. 160 p. ISBN 978-80-7485-177-3.
63.
Repková, K.: Dobrovoľníctvo v kontexte aktívneho starnutia:
konceptuálna evolúcia a pretrvávajúce stereotypy. In Rodina
a práca, no. 4(2012a), 46 p. ISSN 1336-7153.
64. Repková, K.:
Dobrovoľníctvo v sektore dlhodobej
starostlivosti a aktívne starnutie. In Sociológia, vol. 44, no.
4(2012b), p. 451 – 475. ISSN 1336-8613 (elektronická verzia).
[cit. 2019-06-27]. Accessible at:
http://www.sav.sk/journals/uploads/09101210Repkova2%20-
%20OK.pdf
65.
Sak, P., Kolesárová, K.: Sociologie stáří a seniorů. Praha:
Grada, 2012. 225 p. ISBN 978-80-247-3850-5.
66. Saarelma-
Thiel, T.: Úspěšné zvládání kritických změn
v
běhu života na pracovištích. In Andragogika, vol. 15, no.
3(2011), p. 15 – 16. ISSN 1211-6378.
67. Saup, W., Tietgens, H. et al.: Bildung für ein konstruktives
Altern. Frankfurt a. M.: Pädagogische Arbeitsstelle des DVV,
1992. 77 p. ISBN 3-88513-427-6. [cit. 2018-07-31]. Accessible
at:
http://www.die-frankfurt.de/esprid/dokumente/doc-1992/s
aup92_01.pdf
68.
Stríženec, M.: Novšie psychologické pohľady na religiozitu
a spiritualitu. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie
SAV, 2007. 166 p. ISBN 978-80-88910-24-4. [cit. 2018-07-31].
Accessible at: http://www.psychologia.sav.sk/upload/MS_No
vsie-psychol ogicke-pohlady-na-religiozitu-a-spiritualitu.pdf
69.
Šerák, M.: Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál,
2009. 208 p. ISBN 978-80-7367-551-6.
70. Štátne vzdelávacie programy. [cit. 2018-07-31]. Accessible at:
https://www.minedu.sk/8387-sk/statne-vzdelavacie-programy/
- 101 -