AD ALTA
JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH
19. LAZARUS, R. S. 1968. Emotions and Adaptation:
Conceptual and Empirical Relations. In Arnold, W. (Ed.).
Nebraska Symposium on Motivation. Lincoln : University of
Nebraska Press. Vol. 16, pp. 175-266.
20. LAZARUS, R. S., FOLKMAN, S. 1984. Coping and
adaptation. In Gentry, W.D. Handbook of behavioral medicine.
New York : Springer, p. 282-305.
21. LAZARUS, R.S., FOLKMAN, S., 1988. Coping as a
mediator of emotion. In Journal of Personality and Social
Psychology, 1988, 54, 466–475.
22. LIBERMAN, P., DERISI, J. MUESSER, T. 1989. Social
skills training for psychiatric patients. Eknsford, NY : Pergamon
Press. 272 p.
23. LIBIGEROVÁ, l., BAŽANT, J 2018. Kognitivní skupinová
terapie úzkostných poruch. [online]. [cit. 2018-08-22]. Dostupné
v: https://docplayer.cz/14470121-Kognitivni-skupinova-terapie-
u-uzkostnych-poruch.html
24.
MATĔJČEK, Z. 2011. Praxe dĕtského psychologického
poradenství. Praha : Portál. 344 s. ISBN 978-80-262-000-0.
25.
MOŽNÝ,
P.,
PRAŠKO,
J.
1999.
Kognitivně-behaviorální
terapie. Úvod do teorie a praxe. Praha : Trion. 310 p. ISBN 80-
7254-038-6.
26. MÜLLER DE MORAIS, M. 2018.
Ako riešiť konflikty?
Tréning zvládania interpersonálnych konfliktov. In. Výchovný
program pre školské výchovno- vzdelávacie zariadenia.
Špeciálne kompetencie. Bratislava: Dr. Josef Raabe Slovensko.
pp 1-40. ISBN 978-80-8140-175-6.
27.
PIAČKOVÁ, K. 2002. Správne myslieť znamená dobre sa
cítiť. Príručka kognitívno – behaviorálnej terapie pre deti
a mládež. 144 p.
28. PETLÁK, E. 2000. Pedagogicko -
didaktická práca učiteľa.
Bratislava : Iris. 117 p. ISBN 80-89018-05X.
29.
PETLÁK,
E.,
KOMORA, J. 2003.
Vyučovanie v otázkach a
odpovediach. Bratislava : Iris. 165 p. ISBN 80-89018-48-3.
30.
PETROVÁ, G. DUCHOVIČOVÁ, J., 2016. Jazykové
vzdelávanie v kontexte kontinuálneho vzdelávania učiteľov v
Slovenskej republike. In JoLaCE, vol. 3, n. 2, pp. 5 – 23. ISSN
1339-4045.
31. PRAŠKO, J. 2005a.
Jak se zbavit napětí, stresu a úzkosti.
Praha : Grada. 204 p. ISBN 80-247-0185-5.
32.
POPELKOVÁ, M., SOLLÁROVÁ, E., ZAŤKOVÁ, M.
2003.
Intervenčné
program
v príprave
pracovníkov
v pomáhajúcich profesiách. Nitra : UKF, pp. 50–62. ISBN 80-
8050-713-9.
33.
POPELKOVÁ, M., ZAŤKOVÁ, M. 2009. Podpora rozvoja
osobnosti a
intervenčné programy. Nitra : UKF. 210 p. ISBN
978-80-8094-269-4.
34. PRAŠKO, J. 2005b. Úzkostné poruchy : klasifikace,
diagnostika a
léčba. Praha : Portál. 416 p. ISBN 80-7178-997-6.
35. PRAŠKO J, KOSOVÁ J. 1989.
Kognitivně behaviorální
terapie úzkostných stavů a depresí. Praha: Triton. 234 p. ISBN
80-85875-46-2.
36. PRAŠKO, J., MOŽNÝ, P., ŠLEPECKÝ, M. et all. 2007.
Kognitivně behaviorální terapie psychických poruch. Praha :
Grada. 1063 p. ISBN 978-80-7254-865-1.
37. PRAŠKO, J., PAŠKOVÁ, B., PRAŠKOVÁ, H., ZÁLESKÝ,
R. 2004.
Nadměrné obavy zdraví. Praha : Portál. 134 p. ISBN
80–7178–881–3.
38. PRAŠKO, J., PRAŠKOVÁ, H. 2001. Proti stresu krok za
krokem. Praha : Grada. 188 p. ISBN 80-247-0068-9.
39. PRAŠKO, J., ŠLEPECKÝ, M., 2008. Relaxácia. Študijný
text pripravený pre výcvik v kognitívne behaviorálnej
psychoterapii. Liptovský Mikuláš : ABC Slovenský inštitút pre
výcvik v KBT. 39 p.
40.
PRAŠKO, J., ŠLEPECKÝ, M., ĎURNÝ, P. 1996.
Komunikácia a sebapresadenie.
Čadca : D štúdio. 129 p. ISBN
80-7013-247-7-X.
41.
PRAŠKO, J.,VYSKOČILOVÁ, J., PRAŠKOVÁ, H. 2006.
Úzkost a obavy. Praha: Portál, 2006. 232 p. ISBN 978-80-7367-
079- 8.
42.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. et al. 1997. Dětská klinická
psychologie. Praha : Grada. 450 p. ISBN 80-7169-512-2.
43. SALTER, A. 1949. Conditioned Reflex Therapy: The Direct
Approach to the Reconstruction of Personality. New York :
Creative Age. 358 p.
44. SKINNER, B. F. 1965, ©1953. Science and Human
Behavior. New York : Free Press. 461 p. ISBN 13: 978-
0029290408.
45. SKINNER, B. F. 1968. The Technology of Teaching. New York:
Appleton-Century-Crofts. 271 p. ISBN 13: 9780390812902
46.
ŠKORVAGOVÁ, E. 2017.
Strach a úzkosť.
Psychodiagnostika a kognitívne-behaviorálna psychoterapia
(KBT)u 11 -
ročného klienta so strachom zo školy. Žilina :
Žilinská univerzita v Žiline. 71 p. ISBN 978-80-554-1241-2.
47. VÁGNEROVÁ, M. 2008. Psychopatologie pro pomáhající
profese. Praha : Portál. 870 p. ISBN 978-80-7367-414-4.
48.
VETEŠKA, J. 2010. Kompetence ve vzdělávání dospělých:
pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha : UJAK,
200 p. ISBN 978-80-86723-98-3.
49. WILKINSON, J., CANTER, S.1982. Social Skills Training
Manual. Assessment,Programme Design and Management of
Training. Hoboken, NJ : Wiley, John & Sons, Incorporated. 160
p. ISBN 0471100676.
50. WOLPE J. 1958. Psychotherapy by Reciprocal Inhibition.
Stanford, CA: Stanford University Press, 239 p. ISBN-10:
0804705097.
51. WRIGHT, H., BASCO, M., THASE, E. 2008.
Učenie sa
kognitívno-behaviorálnej terapii.
Trenčín : Vydavateľstvo F. 319
p. ISBN 978-80-88952-53-4.
52.
ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVOČOVÁ. 2000. Relaxace nejen pro
děti s LMD. Praha : D&H. 43 p.
Primary Paper Section: A
Secondary Paper Section: AN
- 221 -